Nr projektu: 2022-1-PL01-KA121-ADU-000061055
Tytuł projektu: mobilność “Estonia”
Projekt realizowany przez : Federacja Uniwersytetów Trzeciego Wieku Warmii i Mazur
..…..………..……………..………………..……………………….…………………………………
Regulamin i zasady
kwalifikacji do udziału w Projekcie mobilność “Estonia”
Nabór II dodatkowy
Federacja Uniwersytetów Trzeciego Wieku Warmii i Mazur – zwana dalej Federacją, w ramach projektu akredytowanego* Narodowej Agencji* Erasmus+ realizuje projekt Erasmus + Edukacja dorosłych przewidziany na lata 2022 – 2023.
W ramach projektu Biuro Projektu – zwane dalej Biurem, planuje mobilność zagraniczną do Estonii – Tallin i Narva dla seniorów – wywodzących się ze zrzeszonych w Federacji Uniwersytetów i Akademii Trzeciego Wieku.
Celem projektu jest rozwój Federacji Uniwersytetów Trzeciego Wieku Warmii i Mazur w dziedzinie edukacji dorosłych i zwiększenie kompetencji jej kadry.
- Mobilność, w wymiarze 8 dni / 3 dni podróży + 5 dni u partnera przyjmującego/, planuje się w dniach 15 – 22 kwietnia 2023. Liczba uczestników 10 osób.
- Kursy i szkolenia: uczestnicy mogą skorzystać z ustrukturyzowanego kursu i szkolenia opartego na wcześniej określonym programie i efektach uczenia się.
- Uprawnionymi uczestnikami są: kadra zarządzająca, zajmująca się kształceniem dorosłych (np. wolontariusze, koordynatorzy) powiązani mową wolontariatu.
A/. Osoby w wieku 60+ biorące udział w zajęciach poprawiających umiejętności podstawowe, w tym cyfrowe i inne kompetencje kluczowe.
B/. Osoby z niepełnosprawnościami o szczególnych potrzebach edukacyjnych, mające potrzebę rozwijania swoich kompetencji kluczowych, a zwłaszcza umiejętności podstawowych.
— kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,
— kompetencje cyfrowe, 4.6.2018 PL Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej C 189/7,
— kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się,
— kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Umiejętności podstawowe;
- korzystanie z nowych technologii – umiejętności cyfrowe.
- Nabór do projektu rozpocznie się;
Nabór na mobilność rozpocznie się 1 marca a zakończy 12 marca 2023 r.
Przystępując do naporu każdy kandydat zobowiązuje się do wypełnienia we własnym
zakresie wszystkich wymogów sanitarnych i innych wynikających z zaleceń Biura
projektu i przepisów kraju przyjmującego.
- W naborze nie biorą udziału kandydaci/ki, którzy/re znalazły się na liście mobilności Estonia utworzonej po pierwszym naborze i uwidocznione zostały na tej liści na stronie internetowej federacji.
- Pierwszy etap rekrutacji polega na wytypowaniu przez zarządy akademii i uniwersytetów 1 / jednego/ kandydata/ki – z kadry zarządzającej do udziału w szkoleniu-, który/a nie brał/ła udziału w mobilności Niemcy – Meppen.
- Pierwszeństwo w w zakwalifikowania kandydata na kurs-szkolenie mają akademie i uniwersytety, które nie zgłosiły kandydata w pierwszym naborze.
- Następnie organizacja przekaże do Federacji drogą e-mailowa podstawowe dane kandydata / imię i nazwisko, aders zamieszkania, nr tel., adres e-mail, ważną Kartę EKUZ/. Ostateczną weryfikację uczestników przeprowadzi Biuro Projektowe ,które stworzy listę główną kandydatów i listę rezerwową.
Zgłoszenia przesłane po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Biuro na stronie internetowej Federacji zamieści listy kandydatów i listę rezerwową i poda datę przyjazdu do siedziby Federacji celem wypełnienia dokumentacji rekrutacyjnej a w dalszej kolejności przeprowadzenia szkolenia wstępnego.
Nieprzybycie kandydata w wyznaczonym terminie automatycznie eliminuje go z udziału w projekcie. Na jego miejsce Biuro wyznaczy inną osobę z listy rezerwowej.
Obowiązki kandydata na uczestnika mobilności.
- Wypełnienie dokumentacji rekrutacyjnej.
- Udział w szkoleniu wstępnym i podpisanie umowy pomiędzy beneficjentem a uczestnikiem mobilności,.
- Kandydat jest zobowiązany do posiadania ważnej karty EKUZ. Karta nie obejmuje kompleksowego ubezpieczenia. Zaleca się zawarcie dodatkowego indywidualnego ubezpieczenia.
- Uczestnik mając na uwadze termin mobilności powinien dołożyć wszelkich starań aby w wyznaczonym terminie uczestniczyć w mobilności. Z wyjątkiem siły wyższej* wszystkie inne powody nie odbycia mobilności będą kwalifikowane z winy kandydata. Niezależnie od okoliczności po stronie kandydata spoczywa obowiązek terminowego udzielania odpowiedzi na pytania Biura, systematycznego sprawdzania poczty elektronicznej, odpowiadania na sms – y itp. Należy przewidzieć terminy wyjazdu np. do sanatorium, na leczenie czy rehabilitację, które nie powinny kolidować z terminem mobilności.
- Po powrocie z każdej mobilności uczestnik otrzyma z UE e-mailem wezwanie do złożenia raportu w systemie Beneficiare Module i musi go złożyć osobiście w terminie określonym w Umowie /dlatego ważne jest by podane do zawarcia Umowy adresy e-mail były cały czas aktywne/ . Biuro rekomenduje aby wspomniany raport sporządzić i wysłać w terminie jak najszybszym /7 dni/.
UWAGA:
Nie złożenie sprawozdania w systemie Beneficiary Module w terminie skutkuje pozbawieniem Federacji równowartości kwoty projektu przypadającej na jednego uczestnika. W takim przypadku Federacja wystąpi o pokrycie kosztów od uczestnika, który nie dopełnił obowiązku.
- Przed upływem 14 dni od zakończenia danej mobilności każdy uczestnik sporządzi pisemne sprawozdanie z pobytu dla potrzeb projektu, które prześle drogą elektroniczną na adres Federacji. Sprawozdanie to musi odzwierciedlać cele projektu i nabyte kompetencje zawarte w umowie.
- Przed upływem 14 dni od zakończenia mobilności każdy uczestnik wypełni ankietę ewaluacyjną przygotowaną przez Biuro projektu. Czas biegnie od momentu przesłania ankiety do uczestnika mobilności.
- Ponadto każdy uczestnik jest zobowiązany do:
– uczestnictwa w spotkaniu podsumowującym zakończenie projektu,
– wykorzystania w atw/utw wiedzy, którą nabył w projekcie oraz wdrażania nabytych
umiejętności i doświadczeń w praktyce na gruncie macierzystej organizacji / koła zainteresowań itp./.
– może zostać wezwany przez FRSE do złożenia dodatkowych wyjaśnień.
Kandydaci nie stosujący się do Regulaminu lub też nie wykonujący poleceń Biura projektu mogą
zostać wykluczeni z projektu
Obowiązki Biura projektu.
- Zamieszczenie Regulaminu naboru i Harmonogramu działań Biura na stronie internetowej Federacji.
- Przygotowanie dokumentacji związanej z mobilnością.
- Przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia wstępnego./ informacja o kraju partnera przyjmującego, podpisanie umów, informacja o projekcie, ankiety ewaluacyjne, itp./.
- Prowadzenie Rejestru głównego i rezerwowego kandydatów na uczestników mobilności.
- Zamieszczenie listy kandydatów /lista główna i lista rezerwowa/ na stronie internetowej Federacji.
- Rejestracja uczestników mobilności w systemie Beneficiary Module.
- Organizacja mobilności, wsparcie i nadzór nad prawidłowym przebiegiem mobilności.
- Ewaluacja mobilności po wyjeździe szkoleniowym.
- Przygotowanie i przeprowadzenie spotkania podsumowującego projekt.
- Sporządzenie Raportu końcowego wraz z załącznikami.
- Finansowe rozliczenie projektu.
- Upowszechnianie doświadczeń projektu na stronie internetowej Federacji, platformie EPALE, wydanie Biuletynu, w środkach masowego przekazu.
- Ubezpieczenie uczestników mobilności;
- NNW – w podróży – obowiązek po stronie Przewoźnika
- NNW – w trakcie pobytu – obowiązek po stronie Federacji
- EKUZ – choroby zwykłe – nie objęte ubezpieczeniem NNW
Biuro Projektu.
Kierownik biura – Ryszard Okliński, tel.+48 604 – 403 – 340, federacjautwwim@gmail.com
Koordynator projektu – Andrzej Postój, tel. 531 – 551 – 161, postoj_andrzej@wp.pl
członek biura – Jolanta Adamczyk tel.+48 603 891 716
Prezes Federacji UTW WiM